Skip to main content
P74 razstave 2015

TOTALNI GLOBALIZEM – Taktični mrežni kognitivizem

By 25 novembra, 201517 decembra, 2015No Comments

1. 12. – 15. 12. 2015
Center in Galerija P74, Trg prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana

Kustos razstave: dr. Miško Šuvaković

Vljudno vabljeni na odprtje projekta TOTALNI GLOBALIZEM – Taktični mrežni kognitivizem mednarodne umetniške skupine Provisional SALTA Ensemble v torek, 1. decembra 2015 ob 20.00 uri. Razstava bon na ogled do 15. decembra 2015.

Pred otvoritvijo vabljeni na javno predavanje Miška Šuvakovića, Začasna zgodovina, Provisional SALTA Ensemble in nestabilna sodobnost v Galerijo P74 ob 19.00 uri.


Provisional SALTA Ensemble, Water Titled

TOTALNI GLOBALIZEM – Taktični mrežni kognitivizem
Provisional SALTA Ensemble

Konceptualna, novomedijska mednarodna skupina skupina PROVISIONAL SALTA ENSEMBLE je ustanovljena okoli dogovora, da komunicira zgolj s člani in njihova produkcija nastaja zgolj na daljavo ter izključno s pomočjo spletnih orodij in spletne pošte. Protokol dela skupine je določen s štirimi osnovnimi pravili:
-člani skupine se ne srečujejo v živo
-komunikacija med člani poteka zgolj s pomočjo spleta
-osnovni impulz za projekte prihaja od kustosa Miška Šuvakovića
-projekt razvija pet članov skupine brez udeležbe kustosa
-vsi rezultati projekta so izvedeni s pomočjo orodij množične digitalne tehnologije

Projekt v Centru in Galeriji P74 je predstavlja tri konceptualno najbolj razdelane projekte skupine:
1. Pogled kustosa – komunikacijske mreže, 2008-2010
2. Nezavedno muzeja in logika presežne vrednosti
3. Fascinacije z vodo (Bejrut, Munchen, Helsinki, Kaliningrad)

Cilj razstavnega projekta je pokazati, kako telesa petih umetnikov, ki so med seboj geografsko oddaljena s pomočjo računalniških programov in spletne pošte, ki jo pasivno nadzoruje kustos, rešujejo problem, ki ga lahko strnem o v frazo »object oriented mind«. Pri tem se misel specificira na tri aspekte: na pogled, na nezavedno in na fascinacijo.
Projekt je potekal postopno, v štirih osnovnih fazah: prva faza predstavlja inicialno komunikacijo (predajanje navodil) med kustosom in izvajalci. Sledila je faza ustvarjanja – proces daljše intenzivne komunikacije med umetniki. V tretji fazi je kustos prejel osnovne parametre za prostorsko postavitev projekta v galerijski prostor. Proces izmenjave je potekal podobno kot v t.i. zaprtih skupnostih: nadzorovano in usmerjeno, po natančno določenih kodih in pravilih.

O skupini
Produkcijska platforma ali Provisional Salta Ensemble (PSE) je ustanovljena leta 2008 na spletu s spletnimi dopisi med umetniki Benjaminom Brandtom (Berlin), Cristiano Carviza (Buenos Aires), Mazinom Labakya (Beirut), Minom Lainga (Beijing) in Nenadom Josifom (Beograd). Posrednik v komunikaciji med slednjimi petimi umetniki je kustos, umetnostni teoretik in doktor estetik dr. Miško Šuvaković. Osebno pozna Mazina Labakya še iz otroštva, ko sta njuna očeta v šestdesetih letih delala na skupnih projektih v Kuvaitu. Labaky je študiral s Cristianom Carvizom na MIT v Cambridgu v ZDA sredi 70-tih. Carvizo je delal na seriji projektov povezanih z industrijskim oblikovanjem z Benjaminom Brandtom in Nenadom Josifom u AEG v poznih 80-tih. Sestra Nenda Josifa, Vera Josif, živi z Min Linagom u Beijingu, kjer je na doktorskih študijah digitalnega oblikovanja.

O kustosu
Miško Šuvaković je mednarodno uveljavljen teoretik, predavatelj, pisec in kustos ter eden najboljših poznavalcev sodobne umetnosti v regiji. Je častni član Slovenskega društva za estetiko. Doktoriral je na Fakulteti za likovno umetnost na Univerzi v Beogradu in je zaposlen kot redni profesor na Fakulteti glasbene umetnosti.
Miško Šuvaković predava teorijo umetnosti na interdisciplinarnem postdiplomskem študiju Univerze umetnosti v Beogradu.
Bil je aktiven kot član konceptualistične skupine Grupe 143 (1975-80), urejal je neodvisni časopis za teorijo “Mentalni prostor” (Beograd, 1982-87). bil je član redakcije časopisa “Transkatalog” (Novi Sad, 1995-1998) in časopisa “Teorija koja Hoda” (Beograd, od 2001).
Objavil je številne knjige, med drugim: Pas Tout (Buffalo, 1994), Prolegomena za analitičku estetiku (Novi Sad, 1995), Postmoderna (Beograd, 1995), Asimetrični drugi (Novi Sad, 1996), Estetika apstraktnog slikarstva (Beograd, 1998), Pojmovnik moderne i postmoderne likovne umetnosti i teorije posle 1950 (Beograd i Novi Sad, 1999), Paragrami tela / figure (Beograd, 2001), Anatomija angelova (Ljubljana, 2001), Figura, askeza in perverzija (Koper, 2001), Martek – Fatalne figure umjetnika – Eseji o umjetnosti i kulturi XX stoljeća u Jugoistočnoj, Istočnoj i Srednjoj Europi kroz djelovanje umjetnika Vlade Marteka (Zagreb, 2002), Impossible Histories – Historical Avant-gardes, Neo-avant-gardes, and Post-avant-gardes in Yugoslavia, 1918-1991 (MIT – Cambridge Mass, 2003), Politike slikarstva (Koper, 2004), Pojmovnik suvremene umjetnosti (Zagreb i Ghent, 2005), Konceptualna umetnost (Novi Sad, 2007) itd. Miško Šuvaković je kot kustos organiziral in pripravil več kot dvajset razstav.