Skip to main content
P74 razstave 2016

Tadej Vaukman: Spaghetti Boys

By 17 decembra, 201531 januarja, 2016No Comments

6. 1. 2016 – 28. 1. 2016
Center in Galerija P74, Trg prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana

Vljudno vabljeni na zaključno vodstvo po razstavi SPAGHETTI BOYS Tadeja Vaukmana v četrtek, 28. 1. 2016 ob 18.00 uri v Center in Galerijo P74. Po razstavi bo vodil umetnik.


Tadej Vaukman, Spaghetti Boys, 2015

Tadej Vaukman se je začel ukvarjati s fotografijo v času, ko je kot član različnih glasbenih skupin potoval po Evropi in s kamero dokumentiral vse, kar ga je obdajalo. Dokumentarni pristop je ostal ključnega pomena za njegovo delo, v tem okviru pa ga zanima predvsem vsakdanje življenje v svoji neposredni resničnosti, banalnosti in surovosti.

‘I love the whole chaos in front of the camera, I love the truth, I love the simplicity and stupidity and I love beer. Who knows, maybe tomorrow I`ll ask you if you would love to jerk off a baseball bat or a dildo in front of me, I don`t know. I wanna see so many stuff, but I can`t see it anywhere. Things are getting boring for me. I have to spice up this shit. I wanna see people cry, I wanna see people being what they fucking are, I wanna see you when you are angry and happy. And I wanna make you feel good…’ (Tadej Vaukman).

Njegovi najbolj priljubljeni motivi so prizori iz vsakdanjega življenja, ki jih snema na druženjih, koncertih, razstavah, ob tem pa dokumentira tudi najbolj običajne stvari iz lastnega vsakdana. Ne glede na izbiro vsakokratnega motiva pa njegove fotografije vselej zaznamuje neposred(ova)nost; dogodkov nikakor ne skuša komentirati, estetizirati, objektivizirati, skratka, se na kakršen koli način do njih distancirati, ampak s svojo kamero ostaja trmasto sredi njih – kar koli bi se že utegnilo zgoditi.
Na osnovi teh postavk je nastala tudi razstava z naslovom Spaghetti Boys. Razstava je rezultat večmesečnega dokumentiranja vsakdanjega življenja umetnika in skupine njegovih prijateljev. Pri tem je bilo umetnikovo izhodišče vprašanje ‘Kaj počnejo Spaghetti Boys, ko ne jedo špagetov?’. Razstavljena dela seveda ne ponujajo enoznačnega in dokončnega odgovora na to vprašanje, temveč zgolj odpirajo vpogled, ki aktivira gledalčevo radovednost in domišljijo ter ga spodbudi, da sam poišče odgovor.
V tehničnem smislu je bilo pri dokumentiranju umetnikovo izhodišče uporaba klasične VHS kamere, posnetki, ki so nastali na ta način, pa osnova za nastanek del, predstavljenih na razstavi. Razstavo tako sestavljajo trije sklopi: video, narejen iz posnetkov s terena in nadgrajen s pesmijo, ki jo je odpel in odigral sam umetnik, fotografije, ki so nastale kot screenshot-i iz videa v digitalni obliki, in fanzin kot kolaž natisnjenih fotografij.
Umetnik se je projekta lotil predvsem zato, ker ga je zanimala povezava med različnimi mediji, to je videom, fotografijo in fanzinom, v čem se ti mediji medsebojno dopolnjujejo oziroma izključujejo, kako je mogoče z njihovo pomočjo izraziti isto vsebino na različne načine. Skratka, kot fotografa ga je zanimalo, kako »zamrzniti trenutke iz življenja«, ki je ostalo »ujeto na fimskem traku«, in nato te trenutke v fanzinu povezati v novo celoto, ki bo »zaživela svoje lastno življenje«, neodvisno od avtorja. Razstava kot zaokrožena celota nedvomno kaže, da je umetniku projekt uspel, vsaj s stališča konzumentov umetnosti, koliko se je skozi ta proces »prevajanja« izgubilo (ali pač pridobilo), bodo pa povedali spaghetti boys sami.

Mojca Grmek

Tadej Vaukman (1984) se ukvarja s fotografijo 15 let. Svoje delo redno predstavlja na razstavah, fotografije pa objavlja tudi v najrazličnejših fanzinih in drugih publikacijah. Od leta 2014 izdaja lastno serijo fanzinov s področja fotografije pod naslovom 585 ZINES.
www.tvojanedelja.blogspot.com, www.facebook.com/585zines, tadejvaukman.tumblr.com

Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL, Oddelek za kulturo.
Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. je član Asociacije – društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti in mednarodne mreže CLUSTER.