Skip to main content
Razstave 2022

Maruša Uhan: High-maintenance

By 11 julija, 202216 decembra, 2022No Comments

15. 9. – 4. 10. 2022
Center in Galerija P74

>postavitev @P74 Gallery

Vljudno vabljeni na otvoritev razstave High-maintenance Maruše Uhan v Galerijo P74, v četrtek, 15. septembra 2022 med 19.00 in 21.00 uro.
>Razstava bo na ogled do 4. oktobra po običajnem odpiralnem času galerije (ponedeljek – petek, 12.00 – 18.00, izven uradnih ur po dogovoru).

______

V slikovni obliki se vreme največkrat pojavi kot kontemplativni kader; prikaz vzdušja, tranzicije – je minimalna zgodba, ki v zgodovini umetnosti največkat služi kot simbol za notranje razpoloženje posameznika. Dokler se vreme formira počasi in tekoče, mu ne posvečamo pozornosti, šele ko postane teatralno, razumemo, da je vedno v zagonu. Kot sistem je nestabilen in amorfen; pogled nanj nam je viden samo z obličja – ne zavedamo se, da naseljuje štiri dimenzije. S svojimi zmožnostmi in notranjo energijo skače med časovnimi pasovi, menjuje naboje in je polno nepredvidljivih obratov. Vreme, kot svobodna entiteta, se dviga, pada, rotira. Ko na enem koncu zgublja na moči, jo pridobiva na drugem. Z mehanizmi prepoznavanja potencialnih razvojev ustvarjamo navidezno kontrolo ter si pravimo, da ga znamo napovedati. Možnost meteorološkega napovedovanja ‘laikom’ prinaša tudi zaslužek: poleg kamboških tradicionalnih, ilegalnih stav, so v prejšnjem letu, kot noviteta, porast doživele spletne stave na vreme. Predhodna analiza stanja neba je torej večino časa pomembnejša od samega dogajanja.

Projekt High-maintenance umetnice Maruše Uhan obravnava fenomen meteorologije oziroma vremena. Skuša ga umestiti v umeten habitat, ki nosi kapacitete za njegovo facilitacijo, s tem pa nagovarja željo po njegovi demistifikaciji. Vreme tako ni več mogočno, ampak skoraj mehansko. Postavitev na razstavi vključuje projekcijo s tipografijo, ki jo je umetnica razvila iz simbolov vezanih na vremenske pojave, ready-made objekte in zvok. Video na projekciji vključuje besedilo z različnimi informacijami o vremenskih pojavih, spremembah, s poudarkom na nevihtah, ki jih je avtorica pridobila v različnih kontekstih – od pogovorov z metereologi, lovci na strele, do podatkov s spleta. Vizualni del pa ne temelji na podobah in posnetkih vremena, ki smo jih vajeni, temveč umetnica uporablja posnetke iz notranjosti avtopralnice in njenega avtomatiziranega procesa, ki ga razume kot predvidljivo mikro simulacijo vremenskih sprememb. Avtopralnica je funkcionalna, ciklično orientirana, njene komponente pa nosijo potencial ustvarjanja različnih nadzorovanih metereoloških pojavov. Osebna fascinacija nad neotipljivostjo vremena je avtorico, preko raziskave in njenih odgovorov (ter na drugi strani pomanjkanja le-teh), vodila k prezentaciji projekta, kjer skoraj dobimo občutek, da poskuša razumeti oz. obravnava osebo – vreme je nekako poosebljeno.

Sodobnost kaže, da nismo odprti za naključja in si radi zaščitimo oči pred dominacijo kaosa. Realnost odgovarja, da za optimizirano in popolnoma zanesljivo napoved ne bo nikoli dovolj podatkov – manjkajoči nadzor nam, kot padavinska zavesa, zastira pogled. Vreme ne prebije samo začetnega ledu ali skorje. Je univerzalen jezik, atmosferična bitka nepredstavljivih razsežnosti. Ni samo cikel pojavov, ki se iluzivno manjšajo in katerim bolj ali manj pozorno sledimo, dokler ne izginejo. Majhne, začetne zračne spremembe lahko vodijo do nepredvidljivih razpletov. Konstantno posodobljeno informiranje o vremenu je neuresničljiv cilj, večna igra na srečo.

Razstava sodi v ciklus Odprti termin za mladega intermedijskega umetnika. Programsko enoto smo uvedli leta 2015 in je namenjena prezentaciji in promociji mlade intermedijske produkcije – prihajajočim, inventivnim ustvarjalkam in ustvarjalcem, ki vstopajo v svet umetnosti in kažejo potencial.

______

Maruša Uhan (1994, Ljubljana) je doštudirala na Akademiji Minerva v Groningenu, na Nizozemskem. Pedagoško delo je njeno zanimanje usmerilo v opazovanje naivnosti in izgubljanje le-te v procesu odraščanja ter kasnejšo postopno transformacijo v »družbeno dobrodošlega trend hibrida«. Njena dela lahko beremo kot komentar na vsakdanje ‘delovanje’ in sodobno držo. Sodelovala je na več razstavah, v zadnjem času: Postponed Until Further Notice, The Wrong Biennale, spletna razstava; Taka _____, da gredo še ptice peš, Galerija Nočna izložba Pešak, Ljubljana (2022); Načrt premikanja, Kino Šiška, Ljubljana (2021); Triple BLT: Lettuce, Galerija IG Bildende Kunst, Dunaj, Avstrija; s02e03, Galerija Simulaker, Novo mesto (2019); Art on the Edge, Leeuwarden, Nizozemska (2018), Kolla festival, Steinfort Mirador, Luxembourg (2017), It’s not Bami, Galerija Y2, Groningen, Nizozemska (2017). Udeležila se je tudi rezidenc Rucka Artist Residency v Latviji (2021), Open Studio, Dobra Vaga v Ljubljani (2018) in Antropical v Luxembourgu (2017). Z lanskim letom je prevzela del organizacije in dela kuratorja v novem galerijskem prostoru Portal 2-7-7-7-8, na ljubljanski Špici. Živela je v Groningenu in v Linzu, trenutno živi in deluje v Ljubljani.

Zahvala: Elesprom Inženiring d.o.o., Avtopralnica Kozama