Skip to main content
P74 razstave 2018

Knjigarna Richard Kostelanetz

By 13 februarja, 201822 avgusta, 2020No Comments

Foto: Nico Covre

1. 3. – 25. 3. 2018
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana

Vljudno vabljeni na otvoritev razstave Knjigarna Richard Kostelanetz v Galerijo P74 v četrtek, 1. 3. 2018 ob 19.00 uri. Razstavo smo pripravili v sodelovanju s Kunstverein Milano iz Milana, Katio Anguelovo in Andreo Wiardo.

>Pred otvoritvijo, ob 18.30 uri, vas vabimo na javno vodstvo po razstavi. Vodili bosta avtorici razstave. Vodstvo bo v angleškem jeziku.
>Javno vodstvo po razstavi bo v četrtek, 15. 3. 2018 ob 18.00 uri. Po razstavi bo vodila Nina Skumavc.

 

Richard Kostelanetz (r. 1940, New York) je ena od osrednjih figur newyorške neoavantgarde šestdesetih let prejšnjega stoletja. Njegovo delo preveva neortodoksen in kritičen duh, ki se v vizualnih delih uteleša s kombinacijo Joyceovega svobodnega jezika, avtomatskim pisanjem francoskih surrealistov, cut-up tehniko Williama Borroughsa in kulturnim kriticizmom Marshalla Mcluhana. Tako kot je sicer značilno za ustvarjalce generacije šestdesetih let, tudi njegova dela zaznamujejo eksperimentalnost, eksces in emancipatorična praksa.

Kostelanetz ustvarja v številnih medijih, od risbe, fotografije, videa, avdio del, grafike, holografije do knjige umetnika in računalniške umetnosti. Njegove tiskovine in grafična dela zavzemajo radikalno formalističen pristop, ki vključuje nenavadno oblikovanje in urejanje teksta na knjižnih straneh, presenetljive besedne igre, paralelizme, aliteracije ipd. Z video umetnostjo se ukvarja od leta 1976, s filmom od leta 1977 in holografijo od leta 1978.

Poleg ustvarjanja na področju vizualne umetnosti, je Richard Kostelanetz aktiven tudi kot pesnik, pisec in kritik. Njegova zgodnja delo The End of Intelligent Writing: Literary Politics in America (1974) je doživela izjemno burne in kontraverzne odzive. V nadaljevanju je izdal številne knjige poezije, fikcije pa tudi leksikone in knjige o zgodovini avantgardne umetnosti, mdr.: John Cage, On Innovative Music(ian)s, Merce Cunningham, A Dictionary of the Avante-Garde. Pisal je tudi o popularnih temah, kot so družbeni vpliv televizije (The Impact of Television), o rock glasbi (Rock: The New Pop Music) ipd. Richard Kostelanetz je sodeloval je na številnih mednarodnih razstavah moderne in sodobne umetnosti po vsem svetu. Je dobitnik številnih mednarodnih nagrad, štipendij (mdr. štipendij Guggenheim Foundation, The Fund for Investigative Journalism, Pulitzer Foundation, the American Public Radio Program Fund, DAAD), umetniških rezidenc ter avtor številnih knjig s področja popularne kulture, avantgardne in eksperimentalne umetnosti.

Projekt Knjigarna Richard Kostelanetz je po vsebini pregledna razstava, a se z obliko  postavitve temu žanru spretno izmika, saj je zasnovana kot prostorska postavitev, ki prevzema obliko delujoče knjigarne. Ta razstavni format se kaže kot zelo smiseln, saj je blizu duhu umetniških strategij samoprodukcije in samozaložništva, ki so bile avantgardnim in neoavantgardnim strujam domače.

Kustosinja projekta Katia Anguelova je neodvisna kritičarka in sodirektorica neodvisnega razstavišča Kunstverein Milano. Zaključila je študij kulturologije v Sofiji in doktorirala na E.H.E.S.S. v Parizu ter opravila specializacijo v centru Magasin, CNAC de Grenoble v Grenoblu v Franciji. Med leti 2004 in 2008 je kot kustosinja delovala v centru Isola Art Center v Milanu. Katia Anguelova je bila asistentka kustosov na Manifesti 7 v Trentu v Italiji (2008). Kurirala je številne mednarodne projekte, samostojne in skupinske razstave, med zadnjimi I’m on Your Side, Heman Chong, Milano; Dwelling in Travel, Plovdiv, Bolgarija; Storia Naturale, Flavio Bonetti, SGHG, Bolgarija: Milano/Marsiglia, Careof DOCVA, Milano; La Friche La Belle de Mai, Marseille, Francija. Redno piše o sodobni umetnosti.