Skip to main content
P74 razstave 2015

Domènec: Kolektivizacija vsega

By 2 junija, 20153 oktobra, 2015No Comments

10. 9. – 1. 10. 2015
Center in Galerija P74, Trg prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana

Vljudno vabljeni na odprtje razstave Kolektivizacija vsega španskega vizualnega umetnika Domèneca, v četrtek, 10. 9. 2015 ob 19.00 uri v Center in Galerijo P74.

Ob 18.00 uri, vabljeni na javno predstavitev umetnikovega dela in ustvarjanja.

Domènec je prvi gostujoči umetnik v okviru novonastalega rezidenčnega programa Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E., ki poteka v okviru programskega ciklusa »Modernosti«.


Domènec, Kolektivizacija vsega, 2015

V okviru postkolonialističnih študij se je uveljavilo pomembno spoznanje o obstoju multiplih modernosti. Te vključujejo tudi diskurz perifernih modernostih med katere sodi fenomen socialističnega modernizma, ki je ostal dolga desetletja na obrobju strokovnih analiz. S ciklusom »Modernosti« razmišljamo o ambivalencah, omejitvah in posledicah modernosti ter vzpodbujamo nova kritična branja. V letošnjem letu uvajamo nov programski sklop umetniških rezidenc in prvi gost je uveljavljen španski vizualni umetnik Domènec.

Aktualna razstava prinaša dva projekta, ki sta medsebojno povezana, celo komplementarna: projekt Voyage in Icarie (2012) in novo instalacijo Kolektivizacija vsega (2015). Slednja je nastala na osnovi raziskave o spomeniku Borisa Kidriča, enega od ustanoviteljev Komunistične partije Slovenije in Protiimperialistične fronte, ki ga je izdelal leta 1960 kipar Zdenko Kalin.

Leta 2012 je Domènec ob razstavi “To ni muzej Mobilne konstrukcije na preži” obiskal Ljubljano kot vodja delavnice, ki jo je gostil Muzej sodobne umetnosti Metelkova. Med sprehodom po mestu je naletel na ulični grafit z napisom “Kolektivizacija vsega!” in ga fotografiral. S študenti delavnice je sledil zanimiv pogovor o dediščini socialističnega obdobja in o ambigvitetnem odnosu do te preteklosti. Štiriindvajset let po deklaraciji o neodvisnosti in razpadu Jugoslavije je razumevanje polpretekle zgodovine še vedno problematično. Kako v ta kontekst umestiti spomenik Borisa Kidriča?  Kip Borisa Kidriča v zaboju lahko razumemo kot neprijetno prisotnost duha preteklosti, ki nas opominja na storjene napake ali na zahtevo, da ponovno premislimo in preizkusimo utopične alternative globalnemu kapitalizmu.

V sredi 19.stoletja je francoski utopični socialist Étienne Cabet v svoji noveli Voyage en Icarie razvil idejo o prihodnosti, kot pravični družbi, v kateri ni lastnine in ne denarja. Leta 1848 je skupina pustolovcev sledila klicu Cabeta in odpotovala v Texas, s ciljem, da zgradi svojo Icario. Potovanje se je končalo tragično. Video delo poetično obnavlja in osvetljuje spomin na dogodek in njegove protagoniste, ki so si v devetnajstem stoletju, v času naraščajočega se divjega kapitalizma, upali predstavljati si alternativno družbo in jo poskusili živeti.

Domènec (Mataró, Barcelona 1962) je vizualni umetnik, ki ustvarja prostorske instalacije, intervencije v javnem prostoru, fotografske serije in skulpturalna dela. Številni projekti, ki jih je izvedel v zadnjih letih, obravnavajo imaginarne konstrukcije moderne tradicije. Sodeloval je v številnih mednarodnih projektih in festivalih javne umetnosti v Evropi, Ameriki in Aziji. Domènec je avtor več besedil o umetnosti in sourednik umetniške revije Roulotte.
(www.roulottemagazine.com)

Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL, Oddelek za kulturo.
Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. je član Asociacije – društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti in mednarodne mreže CLUSTER.