Skip to main content
P74 razstave 2015

Dejan Habicht: Do zadnjega gumba

By 14 januarja, 201513 februarja, 2015No Comments

20. 1. – 10. 2. 2015
Center in Galerija P74, Trg prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana

Vljudno vabljeni na odprtje razstave Do zadnjega gumba Dejana Habichta v Center in Galerijo P74 v torek, 20. 1. 2015, ob 19. uri.

Ob 18.55 uri vas vabimo na javno vodstvo po razstavi. Vodil bo umetnik.

dejan

Wer das erste Knopfloch verfehlt, kommt mit dem Zuknöpfen nicht zu Rande.                                          
J. W. Goethe

Ena bolj zanimivih značilnosti jezika je, da istočasno s komunikacijo proizvede diskomunikacijo. Da je pomen besed, pojmov, znakov vedno odvisna od konteksta. Da beseda pomeni le približek govorčevega namena, z ironičnim obratom pa lahko tudi diametralno nasprotje slovarski definiciji. Goethe nam sicer namiguje, da zapenjanje gumbov ne bo uspešno, če zgrešimo pri prvi gumbnici in s tem bolj govori o metodi kot o gumbih, stvar naše odločitve pa je, ali se zaradi tega vznemirjamo.

Z razstavo Do zadjega gumba je Dejan Habicht posegel v družinski arhiv in iz kleti, ki je lahko zelo šolska prispodoba podzavesti, potegnil na videz ohlapno povezane recidive svoje mladosti. Razstava razgaljuje vzore in vzorce, ki so bistveno vplivali na Habichtovo umetniško formiranje in zakoličili njegovo preferencialno polje in estetske parametre, elemente pa povezuje v puzzle, ki pa zagotovo ne ustvari cele slike, kot smo vajeni iz filmov s happy endom, temveč proizvaja novo uganko. Skratka, namen Habichtovega puzzla ni zapopadenje “bigger picture” temveč “to be puzzled”.

Dejan Habicht je fotograf, konceptualni umetnik in publicist. Študiral je filozofijo in etnologijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani (1978-1984), kjer je tudi diplomiral na Oddelku za etnologijo (1984). Besedila in fotografije je objavljal v revijah Ambient/Jana, Ars vivendi, Fotografija, Hiše, Oris (Zagreb), Revolver (Frankfurt na Majni), Tribuna. Na njegovo delo so vplivali fotografija nove stvarnosti in dejavnost Lomographic Society International idr.

Sodeloval je na številnih pomembnih mednarodnih razstavah in prireditvah sodobne vizualne umetnosti doma in v tujini. Uspešen je tudi v mediju knjige umetnika, kjer je izdal več edicij mdr.: “12 dolgočasnih pesmi”, “One Gasoline Station”, “Please”, “American Bar”, “Lesorezi”, “Končne postaje”, “26 stages of erection”.

Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL, Oddelek za kulturo.
Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. je član Asociacije – društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti in mednarodne mreže CLUSTER.