Skip to main content
P74 razstave 2012

20 za 15

By 29 januarja, 20128 marca, 2012No Comments

3. 2.–28. 2. 2012
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1 , Ljubljana
Odprtje razstave: petek, 3. 2. 2012 ob 19.00 uri

Marjetica Potrč, Marija Mojca Pungerčar, Small but dangers, Dejan Habicht, Sašo Vrabič, Gorazd Krnc, Žiga Kariž, Marko Pogačnik, Lada Cerar, Tadej Pogačar, Uroš Potočnik, Tanja Lažetić, Vesna Bukovec, Miha Štrukelj, Metka Zupanič, Bojan Salaj, Polonca Lovšin, Tomaž Furlan, Matej Stupica


Uroš Potočnik, Suženj in lovec na glave

Vljudno vabljeni na praznovanje 15. obletnice delovanja Centra in Galerije P74 in odprtje razstave “20 za 15” v novih prostorih na Trgu Prekomorskih brigad 1 v Šiški (stavba Občine Šiška) v petek, 3. 2. 2012 ob 19.00 uri.

Na razstavi sodeluje dvajset domačih umetnic, umetnikov in umetniških skupin več generacij, ki so v zadnjem desetletju in pol z inventivnim ustvarjanjem odločilno zaznamovali domačo umetniško sceno.

Ob otvoritvi napovedujemo spremljevalni program vodstev, pogovorov in izid nove knjige.

V prvem tednu napovedujemo:

Petek, 3. 2. 2012, ob 20.00 uri
Izid nove publikacije “Stari mojstri”.
Knjiga “Stari mojstri” je izšla ob razstavnem projektu Zdenke Badovinac, ki je nastal v okviru projekta “Gostimo Moderno” in je predstavil legendarne vizualne ustvarjake in ustvarjalce iz širše regije, ki vstopajo v osmo ali deveto desetletje kreativnega življenja.
Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana

Torek, 7. 2. 2012 ob 18.00 uri
Vodstvo po razstavi “20 za 15”
Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana

Sreda, 8. 2. 2012 ob 18.30 uri
Okrogla miza /
Slovenske galerije na sejmih sodobne umetnosti: Stanje in perspektive
Sodelujejo: Barbara Čeferin (Galerija Fotografija), Tevž Logar (Škuc), Tadej Pogačar (Galerija P74), Dejan Sluga (Galerija Photon).
Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana
Vstop prost.

O Centru in Galeriji P74
Vzpostavitev Centra in Galerije P74 v Ljubljani pred petnajstimi leti je prinesel nov model umetnostne institucije, drugačne metodologije produkcije razstav, hkrati pa tudi pomemben premik od klasične objektivne razstave k bolj diskurzivnim oblikam delovanja. S periferno pozicijo v mestu, t.j. na njenem robu, med urbanim in ruralnim, Center in Galerija P74 zaseda ključno strateško lego.

V zadnjih letih je P74 odigral odločilno vlogo pri ustvarjanju celovite kulturne ponudbe, novih povezav, sodelovanja med umetniki in znanstveniki, vključevanja ter izobraževanja v kulturno degradiranem okolju. S senzibilnim odnosom do lokacije in lokalnih problemov, ter hkrati z intenzivnim mednarodnim povezovanjem je Center in Galerija P74 vzpostavil nov prototip modela neodvisne kulturne inštitucije, ki zagovarja glokalni pristop in razumevanja kulture, okolja in medsebojnih odnosov. Ljubljani je ponudil ponoven razmislek o modelu nevladnih kulturnih inštitucij in novi vlogi neodvisnih centrov sodobne umetnosti in sodobne kulture v novem stoletju.

Že otvoritveni projekt “Za kvaliteto življenja” (1997) – sodelovale so umetnice Marija Mojca Pungerčar, Alenka Pirman, Maja Licul, Ana Marija Šmajdek in kustos Tadej Pogačar – je problematiziral svoj institucionalni okvir in odnos umetnik/kustos in od publike zahteval neposredno sodelovanje.
(Publika je morala ob vhodu izpolniti vprašalnik na podlagi katerega je določila svoj osebnostni tip – kot v testih popularnih lifestyle revijah; v skladu z njim je bila nato deležna “barvne terapije”, t.j. obsevanja z barvno svetlobo. Poleg tega so bili deležni refleksoterapije in navodil za hujšanje. Razstavni artefakti so bili razstavljeni v premišljenem medsebojnem odnosu, več jih je temeljila na dogodku, skupni rabi in kritičnem prevpraševanju.)

Program Centra in Galerije P74 se je v prvem letu delovanja usmeril v izobraževalne programe delavnic, ki so temeljile na odprtosti in medgeneracijskem povezovanju. Povezovale so domače vizualne in intermedijske umetnike različnih generacij, ki se niso poznali, v skupno ustvarjanje in učenje. Začetke so zaznamovali programi sistematične podpore najmlajši generaciji umetnic in umetnikov; več generacij vizualnih in intermedijskih umetnikov je v P74 pripravilo svoje prve ali zgodnje projekte mdr. Sašo Vrabič, Žiga Kariž, Gorazd Krnc, Miha Štrukelj, Arjan Pregel, Jaka Železnikar, Lada Cerar, Vesna Bukovec, Metka Zupanič, Nika Oblak, Tanja Lažetić, Dejan Habicht, Matej Stupica, Uroš Potočnik, Matej Pečnikar idr.

Leta 2006 je Galerija P74 v sodelovanju z ameriškimi partnerji ustanovila “Nagrado skupino OHO” (nagrada je del širše mednarodne mreže Young Visual Artist Award), neodvisno nagrado, ki je namenjena podpori in promociji mladim kreativnim vizualnim umetnikom (do 35. leta). Nagrada predstavlja osrednjo neodvisno nacionalno nagrado za mlade ustvarjalce.

V naslednjih letih so v Centru in Galeriji P74 razvili številne interdisciplinarne diskurzivne projekte, mdr. projekt “Lipa iz Šentvida2 Michaela Ilga (1999); “Okus po mestu” (1999; v sodelovanju z Galerijo Škuc); “Tongue:Jezik” Petra Walsha in Deidre Hoguet (2003); “Lokalna problematika” Vesne Bukovec (2003); “Ready to Change” Polonce Lovšin in Urške Jurman (2004); “Neformalne ekonomije” (2006); “Umetnost kot raziskava” (2007); “Javni fenomeni” Temporary Services (2007); “Renaming Machine” Suzane Milevske (2008-2010). Ti projekti so se na križiščih različnih disciplin ukvarjali s temami kot mikro-lokalno, centralno/periferno, jezik in ideologija, direktna participacija, samoorganizacija, energetske alternative, neformalni modeli ekonomije, transformacija javnega prostora ipd. Spremljala so jih predavanja, predstavitve, okrogle mize, pogovori in prezentacije, ki so privabile širok krog strokovne in splošne javnosti.

V petnajstih letih se je v P74 zvrstilo več kot 300 razstavnih dogodkov, predavanj, pogovorov, delavnic in koncertov na katerih je sodelovalo več kot 700 umetnic in umetnikov, kustosov, predavateljev, strokovnjakov.

V P74 so se Ljubljani predstavili pomembni mednarodni ustvarjalci kot so Hito Steyerl (Berlin), Pablo Helguerra (New York/Mexico City), Michael Ilg (Berlin), Temporary Services (Chicago), Peter Walsh (New York), Jenny Perlin (New York), Paula Roush (London), Yona Friedman (New York), Carla Accardi (Rim), Geta Bratescu (Bukarešta).

Prvič so samostojno v P74 v Ljubljani razstavljali najpomembnejših avtorji iz regije: Sanja Iveković, Goran Trbuljak, Dalibor Martinis, Grupa 143, Dan & Lia Perjovschi idr.

Pri organizaciji in pripravi programov so sodelovali številni domači in tuji kustosi: Katia Angelova, Sarah Carrington, Sophie Hope, Christian Kravagna, Julia Schaeffer, Branka Stipančić, Darko Šimišić, Suzana Milevska, Jotte Jull Petersen, Miško Šuvaković, Zdenka Badovinac, Urška Jurman, Dunja Kukovec, Bojana Piškur, Igor Španjol, Barbara Sterle Vurnik, Igor Zabel idr.

Center in Galerija P74 je v zadnjih letih odigral osrednjo vlogo pri popularizaciji knjige umetnika. V letu 2003 je bila zasnovana “Zbirka knjig umetnika Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E.”, (danes z okoli 400 enotami domačih in tujih umetnikov) in v letu 2007 izobraževalni program “Seminar knjige umetnika”, s predavanji, delavnicami in razstavami. Center in Galerija P74 uspešno popularizira domačo produkcijo knjig umetnika na razstavah in na številnih mednarodnih sejmih knjig umetnika v Parizu, Bruslju, Londonu, Berlinu in New Yorku.
Poleg vizualne in intermedijske produkcije Center in Galerija P74 uspešno pripravlja program eksperimentalne glasbe. Že v letu 2003 so lansirali ciklus koncertov in glasbenih dogodkov inovativne in eksperimentalne glasbe “Sound Explicit”, ki je do danes predstavil več deset glasbenih ustvarjalcev.

Center in Galerija P74 je bil v letu 2006 nagrajen z nagrado “Zlato gnezdo” za uspešno, inovativno in prodorno delovanju na področju sodobne umetnosti.

Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za kulturo in MOL, Oddelek za kulturo.

Kontakt:
Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana
www.zavod-parasite.si
www.kapsula.si
p74info@volja.net
m: 040 370 199

Galerijske ure:
ponedeljek – petek 11.–15. ure, 16.–20. ure
sobota, nedelja zaprto