Sound Explicit 2023

4.–5. 9. 2023
Cukrarna, Ljubljana

_____

Programska zloženka (pdf)

Na jubilejnem 20. festivalu Sound Explicit, se bodo predstavili solisti in solistke, ki svoj glas in inštrument v improvizaciji ženejo do skrajnih zmožnosti. Rdeča nit so zvočne teksture, ki se gibljejo med razširjenimi tehnikami na inštrumentih in njihovimi odvodi v elektroniki.

Vstopnina: 12 EUR / dnevna; 20 EUR / festivalska

Organizator: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. / Center in Galerija P74, Trg prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana
Prizorišče: Cukrarna, Poljanski nasip 40, Ljubljana
E-mail: p74info@zavod-parasite.si
Vodja projekta: Boštjan Simon
Oblikovanje: Tjaša Cizej

V sodelovanju z: Muzej in galerije mesta Ljubljane, Cukrarna
S podporo: Mestna občina Ljubljane – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije

PONEDELJEK, 4. 9. 2023, ob 20.00

  • Elvis Homan, bobni in elektronika
  • Jos Zwannenburg, flavta in elektronika
  • Isabelle Duthoit, glas
  • John Dikeman, saksofon

ELVIS HOMAN (1991) je bobnar, ki živi in dela v Rotterdamu. Je ustanovitelj jazz kvarteta Quartzite, ki je prejel prestižno Erasmus Jazz Prize in nekaj let uspešno gostoval po festivalih v Evropi. Pravkar je končal magisterij programa Live Electronics for instrumentalists na konservatoriju v Amsterdamu, vodi cikel koncertov v rotterdamskem Worm, leta 2020 pa je ustanovil rotterdamski orkester elektrofonskih improvizatorjev REIO. Osredotoča se na programska okolja Ableton Live in Max-MSP ter na povezavo akustičnih bobnov z modularnim sistemom sintetizatorjev.

JOS ZWANNENBURG (1958) je znan po svojih raziskavah razširjenih tehnik igranja na flavto, ki združujejo njegovo zanimanje za performans, gledališče, kompozicijo in uporabo elektronike v živo. V letih 1985/86 je v sodelovanju z nizozemskima flavtistoma Evo Kingmo in Dirkom Kuiperjem začel razvijati altovsko flavto z odprtimi luknjami, ki jo pogosto uporablja za prikaz svojega znanja teh razširjenih tehnik in zanimanja za mikrotonalnost. Objavil je partiture, vključno s študijami za sodobne tehnike flavte, ter predaval, vodil delavnice in mojstrske tečaje na številnih mednarodnih prizoriščih po vsem svetu. Je raziskovalni sodelavec na Univerzi Oxford Brookes (VB). Trenutno je predavatelj na Konservatoriju v Amsterdamu, kjer poučuje program z naslovom “Napredni ritem, sodobna glasba in improvizacija z nezahodnimi tehnikami”. V septembru 2012 je na Konservatoriju začel izvajati program “Live Electronics” za instrumentaliste.

ISABELLE DUTHOIT (1970) je francoska klarinetistka in vokalistka. Dokončala je študij klasičnega klarineta na lyonskem konservatoriju pri profesorju Jacquesu Di Donatu, kasneje pa se profilirala kot izjemna improvizatorka s poudarkom na posebni vokalni tehniki, ki jo je razvijala 20 let. Kot samouk pri vokalni tehniki je razvila poseben slog, ki sledi primordialnemu zvoku, pred artikulacijo besed. Sodeluje z znamenitim angleškim vokalistom Philom Mintonom. Leta 2008 je gostovala na rezidenci v vili Kujoyama v Kjotu na Japonskem, kjer je sodelovala s pevcema Nô in Bunraku. Od leta 1995 do 2005 je skupaj z Jacquesom Di Donatom kurirala festival Fruits de Mhere, festival eksperimentalne glasbe, plesa in filma.

JOHN DIKEMAN (1983) je ameriški saksofonist, ki trenutno živi v Antwerpnu. Navdih črpa iz različnih virov, njegovo igranje pa se razteza med improvizirano glasbo in razširjeno tehniko. Trenutno je dejaven kot ustanovitveni član številnih skupin, naj omenimo samo Cactus Truck, ki jo sestavljata kitarist/bas kitarist Jasper Stadhouders in Onno Govaert, ter Universal Indians z norveško ritem sekcijo Tollef Østvang in Jon Rune Strøm, v kateri pogosto nastopa tudi Joe McPhee. Kritik Guy Peters je o njem zapisal: “Saksofonist … prižge ogenj s starozavezno vnemo, ki jo Charles Gayle kaže na svojih najboljših trio ploščah. Bolj kot improvizacijo ali free jazz slišite übergospel: prekipevajoč od verskega prepričanja in mučne dinamike, z rjovečimi udarci v nizkem registru, razcepljenimi toni in barvo, ki je skoraj raztrgana na koščke.”

TOREK, 5. 9. 2023, ob 20.00

  • Raphael Vanoli, kitara in efekti
  • Shasta Ellenbogen, viola
  • Alberto Novello, modularni sintetizator in laser

RAPHAEL VANOLI (1990) je francosko-nemški kitarist, ki se požvižga na utečene konvencije igranja na kitaro. Skladatelj s prebivališčem v Amsterdamu ustvarja harmonične zvoke s subtilnimi tehnikami igranja, od lahkotnega dotikanja do pihanja na strune svojega instrumenta. Njegov pristop k igranju je fizičen; zvoke ustvarja s svojim telesom, pri čemer zvoka ne oblikuje le s kožo, mišicami in prsti, temveč tudi s pihanjem in obraznimi dlakami. S tem spodkopava običajen odnos med igralcem in instrumentom. Leta 2019 se je za eno leto umaknil v star francoski samostan, kjer je raziskoval nove načine igranja električne kitare. Rezultat je njegov prvi solo album Bibrax, ki je izšel pri založbi Clean Feed/Shhpuma.

SHASTA ELLENBOGEN (1988) je odraščala v Kanadi, od leta 2011 pa živi v Berlinu. Je violistka, violinistka, skladateljica, aranžerka, dirigentka in ustanoviteljica serije Classical Sundays, ki je od leta 2017 s tedenskimi razprodanimi koncerti po vsem Berlinu v svet klasične glasbe vpeljala na tisoče novih ljudi. Njeno delo se vrti okoli vzpostavljanja sodobne tradicije klasične glasbe, tako s povezovanjem te glasbe z družbo zunaj koncertnih dvoran kot z omogočanjem glasbenikom več prostora za odprtost in ranljivost pri njihovih nastopih. Njene skladbe se osredotočajo na ustvarjanje univerzalnega glasbenega jezika s pomočjo uporabe podob iz tarot kart in drugih starodavnih vedeževalskih praks.

ALBERTO NOVELLO (1977) je italijanski nuklearni fizik, skladatelj in profesor multimedije in glasbene informatike na fakulteti v Padovi. Njegovi dve glavni področji delovanja, znanost in glasba, sta združeni v projektu JesterN, pri katerem Novello uporablja sistem modularnih sintetizatorjev in laser. Ta dva inštrumenta sta povezana v analogno avdiovizualno celoto, pri čemer zvok analognih sintetizatorjev določa obliko in gibanje laserja. Za dosego tega cilja tudi modificira in ponovno osmisli ostanke naše analogne preteklosti, kot so stare igralniške konzole, osciloskopi in analogni video mikserji. Ta pristop mu omogoča neskončno resolucijo, žive barve, fluidni tok žarkov in odsotnost omejitve hitrosti sličic na sekundo. Njegovo delo je bilo med drugim predstavljeno tudi v: Centre Pompidou Paris, beneški Biennale, New York Computer Music Festival, Dom Moskva, Soul International Music Festival. (Foto: Erin McKinney)