slo | eng

Center in Galerija P74

Pavle Banović: Moving spaces

9. 2. – 2. 3. 2021
KAPSULA

>postavitev @KAPSULA

Pavle Banović se v svojih delih ukvarja z vprašanji identitete, družbene pogojenosti in družbenih vzorcev. Obravnavane teme osvetljuje skozi drugačne, marginalizirane nazore ter z različnimi prijemi in načini poskuša preobrniti dominantni pogled. Njegov namen ni moraliziranje ali podajajne resnice. Zaveda se inherentne pristranosti osebnih prepričanj in pogojenosti objektivnosti, kljub temu pa preko umetniških del želi razširjati dane okvire. Ustvarja na področju fotografije, videa, performansa in akcij, aktiven je tudi na področju risbe in ustvarjanja knjig umetnika.
Knjiga umetnika Moving spaces (2019) nosi enak naslov kot razstava sama. Prinaša avtorjeve fotografije z dopisanimi besedili. Na fotografijah so enakovredno obravnavani drobni, naključni in nepomembni detajli vsakdana ter pomensko sugestivni posnetki, kjer vidimo potni list, fotografije za osebni dokument in papir s številko za čakanje v vrsti na sektorju za upravne notranje zadeve (Upravna enota Ljubljana). Dokumentiranje vsakdana beleži različna mentalna stanja, situacije in misli, ki jih avtor intimno doživlja, hkrati pa jih veže tudi na širše družbene problematike. Delo Turn down your photos opacity and look behind them (2020) sestavljajo trije triptihi risb na papirju. Avtor je risal po fotografijah in podobah z razglednic iz osebne zbirke. V procesu prenašanja prvotne podobe postanejo praktično neprepoznavne. Večina jih izgleda kot negativ fotografije, detajli niso razvidni, ostanejo le bele silhuete na temnem ozadju, kot slaba fotokopija. Vsaki podobi je dodano besedilo, ki opiše z njo povezano osebno izkušnjo. Kontekst postane bolj nazoren, ko preberemo besedilo ob risbi, narejeni po razglednici s fotografijo dveh moških med poljubljanjem, ki jo je avtor dobil kot darilo. Med drugim zapiše: … It was a mark of identity I was given, it was a sign how others will percieve me forever. At the time I didn’t know what this thing meant. Two men kissing on a postcard made me happy. Now this ambiguity scares me. … V vseh primerih besedilo govori, kako je podoba nastala oziroma prišla v osebni arhiv, dogodku, ki jo spremlja ter trenutem razmisleku, s katerim jo povezuje. Pretekli dogodki in situacije, ki jih obravnavamo kot slučajne, se lahko retrospektivno zdijo ključni trenutki v katerih se je oblikovala naša identiteta. Podobe imajo moč, da prikličejo spomine, nosijo obljube, ki se ne bodo uresničile in nosijo zahtevna vprašanja, s katerimi ne vemo, da se bomo v prihodnosti soočali. Včasih se zdijo bolj resnične kot realnost sama.
Pavle Banović v svojih projektih nagovarja številne teme, v prvi vrsti pa se ukvarja z lastno identiteto in okoljem v katerem živi. Zanima ga geografska determiniranost, omejenost, vsakodnevno gibanje, rutina, ki jih narekujejo družbena pravila in norme, občutenje tesnobe, ki jo doživlja ob ljudeh, ki jih meje pomirjajo, medtem, ko njega strašijo, stereotipizacija, ki jo opaža in občuti v svoji generaciji, države, iz katere prihaja… To so stvari, ki ga neprestano spremljajo.

Pavle Banović (1998, Beograd, Srbija) živi in študira v Beogradu, na oddelku za nove medije na Akademiji za likovno umetnost. Je prejemnik nagrade Telekom za najboljše študentsko delo na oddelku za nove medije (2019). Sodeloval je na skupinskih razstavah Goethe inštituta Leaving the safe regime (2018), na razstavi Crowd in the city v Mestni galeriji v Beogradu (2019) in razstavi Hard pressed v KC Magacin v Beogradu (2020). Njegovo delo je izstopalo na končni razstavi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani v letu 2020. Tu je bil Pavle Banović na študijski izmenjavi.