slo | eng

Center in Galerija P74

Polonca Lovšin: Vsako jajce šteje

5. 6.– 28. 6. 2013
Center in Galerija P74, Trg Prekomorskih Brigad 1, 1000 Ljubljana
Otvoritev razstave: sreda 5. 6. 2013 ob 19h, Center in Galerija P74

Ob otvoritvi napovedujemo spremljevalni program:

Sreda, 5. 6. 2013
18.30 pred otvoritvijo vabljeni na pogovor z umetnico
19.30 javna dražba “Zlato jajce”. Dražbo bo vodil Uroš Kaurin.

Sobota, 8. 6. 2013
10.00 “Jajčna omleta” – zajtrk na ploščadi, Trg prekomorskih brigad. Pridružite se umetnici na pokušino jajčnih omlet.

Petek, 14. 6. 2013
11.00 javna delavnica stop motion animacije (zaključeno)

Večletni projekt Polonce Lovšin, vizualne in intermedijske umetnice ter arhitektke, sodi v segment sodobne umetnost, ki ga označujemo kot umetnost-kot-raziskava. Polonca Lovšinova se v svojih delih osredotoča predvsem na dinamičen in nenehno spreminjajoč se odnos med urbanim in ruralnim. To je tudi tema njenega doktorskega študija, ki ga zaključuje na Univerzi Bauhaus v Weimarju.
Uvodni del projekta Polonce Lovšin je osredotočen na umetniško raziskavo, ki vključuje interdisciplinarni študij mesta in podeželja ter povezovanje različnih metod in znanj s področja urbanizma, ekonomije, sociologije, arhitekture, krajinarstva. Umetnica zbira podatke, statistiko in pripravlja intervjuje s strokovnjaki izbranih področij. Zbran material predstavlja bazo zasnove vizualnega dela.
Končni rezultat raziskave je video animacija; po vsebini zanimiva kot sociološka analiza arhitekture in urbanih prostorov, po metodi in po formi t.i. ‘risank za odrasle’ – kot kratka, izobraževalna in humorna zgodba. Zaradi suhoparnosti in fragmentarnosti realnih podatkov, je konstrukcija zgodbe s pomočjo video animacije bistvenega pomena.
Stop-motion animacija sama po sebi omogoča vključevanje fikcije in imaginarnega – ustvarja vtis realnosti in fikcije obenem – kombinira podatke trenutnih kulturoloških značilnosti in zgodovinskih dejstev. Stop-motion tehnika kot ena od zanimivejših animacijskih tehniki ima dolgo zgodovino v filmu in videu. Tehnika temelji na snemanju posameznih sličic objekta, rahlega premika in ponovnega posnetka. S tem je ustvarjena iluzija zveznega gibanja. V zadnjih desetletjih je prav stop-motion animacija v sodobni umetnosti doživela preporod, predvsem v sodobnem videu, video spotih in v delu nekaterih sodobnih umetnikov, kot je npr. William Kentridge.

Aktualne dokumentarne animacje Polonce Lovšin:

Majhno mesto-idealno mesto, 2013
16 min
(temelji na raziskavi Slovenj Gradca in raziskuje možnosti mest za izhod iz krize, z lokalno pridelave hrane in samoorganizacijo prebivalstva)

Nazaj v mesto, 2011
13 min 35 sec
(raziskuje naše razumevanje narave v mestu in na podeželju preko čebel in čebelarstva)

Krave iz mesta, 2008
5 min 32 sec
(zakaj so kmetije v mestu smiselne)

Zakaj slovenske hiše izgledajo tako, 2007
7 min 19 sec
(razkriva samograditeljske procese enodružinskih hiš, značilnih za celotno Slovenijo)

Polonca Lovšin je sodelovala na številnih razstavah doma in v tujini mdr. v Kunstverein Gera, Wysings Centre,Cambridge; galeriji A+ A v Benetkah, v Hamburgu, Parizu, Pragi, Berlinu, Copenhagnu, Liegu, Bologni, Poznanu, Celju, Slovenj Gradcu, Ljubljani. Je dobitnica nagrade “Zlata ptica” 2010 za vizualno umetnost. Sodelovala je na več mednarodnih umetniških rezidencah v Cambridgu, Hamburgu, Berlinu, Californiji in Londonu.
Dokumentarne animacije Polonce Lovšin spadajo v štiriletni projekt Animirane zgodbe med urbanim in ruralnim, ki ga podpira Ministrstvo za kulturo in se z letošnjim letom zaključuje.

Vabljeni!

Program Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. podpirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport in MOL, Oddelek za kulturo.